Megjelenések, cikkek:

A ''beszéljük meg'' csapdája

2021. március 24.

Nem tudom hányadik párral találkozom, akik a "beszéljük meg" jegyében marják egymást hosszú ideje. Az egyikük valamit nagyon meg akar beszélni, ami fontos neki. A másik meg valahogy nem partner ebben. Eltereli a szót, kitér a beszélgetések elől ...

Tovább »

Akarod előre tudni, mikor következik be a szakítás?

2021. március 11. - CIKK

Gyakran mesélnek nekem a félelmeikről azok, akikkel beszélgetek. Rémisztő tud lenni a szorongás, mikor valaki attól tart, hogy a párja el fogja hagyni. Van aki retteg, mert érzi előre, mások csak képzelik, hogy van mitől tartaniuk.

Szerintem már csak néhány év, és a telefonunk képes lesz előre jelezni, ha közeledik a szakítás. Akarnád tudni előre? Nem fikció, és adatvédelmileg is teljesen OK. Nem kell hozzá a párod telefonja, csak a tiéd. Az üzeneteidből három hónapra előre kimutatható, van-e mitől félned, valóban közeledik-e a kapcsolatod vége.

Tovább »

Vakfoltok és konfliktusok

Blind Spots and Conflict (Conflict Remedy Blog by Lorraine Segal)

Lorraine Segal szervezetek és vállalatok vezetőit segíti a világosabb kommunikációban, a konfliktusok kezelésében és a neheztelések elengedésében. A célja harmonikusabb és produktívabb munkahelyek megteremtése. Testreszabott képzési és coaching programokat kínál nonprofit szervezetek, vállalatok és kormányzati szervek számára. Emellett a Sonoma Állami Egyetem szakmai fejlesztő programjainak vezető oktatója, és a Linkedin-en követett egyik legfontosabb konfliktuskezelési szakértő.

kép: Lorraine Segal
forrás: https://www.mediate.com/people/personprofile.cfm?auid=1043

Tovább »

Kilátástalan üzleti helyzetből a megoldás felé

2021. február 24 - Büszke vagyok az ügyfeleimre

A kilátástalan tulajdonosi vitákban tönkremehet a vállalkozás. Sokszor dolgozom vezetőkkel, akik ebben a helyzetben keresik a megoldást. Büszke vagyok rá, hogy 75%-uk meg is találja.

Tovább »

A kiabálásról és a hozzá kapcsolódó érzésekről

2021. január 25. - CIKK

A kiabálásnak igenis van létjogosultsága. Veszélyhelyzet elhárításában vagy távolság áthidalására a kiabálás jó eszköz lehet. Nagy zajban is hasznos. De az élet többi területén rengeteg fájdalmat okoz a kiabálás. Erről szól a cikk.  A kiabálás nem jó eszköz a problémák megoldására.

Tovább »

Mi lesz a csapattal?

A Munkahelyi és üzleti konfliktusok meetup csoport első estje a Hercegprímás utcában

Augusztus 4-én egy hagyományos meetup esten arról beszélgettünk, vajon mi lesz a csapattal a sok "home office" hatására. Mire kell készülni vezetőként?

Tovább »

Munkahelyi és üzleti konfliktusok meetup

Szakmai estek munka után

A konfliktusok kezelése olyan tudomány, amit kezdő szinten legalább mindenkinek érdemes elsajátítani. Munkahelyünkön, vagy üzleti ügyeink intézése során rengeteg lehetőség adódik a gyakorlásra. Akit érdekel a téma, szeretettel várjuk szakmai estjeinkre. Aki szeretne értesítést kapni estjeinkről, az a meetup.com-on tud feliratkozni. Várunk mindenkit szeretettel, akit a téma érdekel, elsősorban vezetőket és HR szakembereket, és mindenkit, akit a téma közelről érint.

Tovább »

Felelőst keresünk vagy megoldást?

2020. június 20. - CIKK

Amíg egy konfliktushelyzetben a másik fél felelősségére koncentrálunk, addig esélytelenek leszünk megtalálni a konfliktusból kivezető utat. Hogy miért? Erről szól a cikk.
Remélem, lesz, akinek sikerült utat mutatni, merre érdemes elindulni, ha valóban a megoldást akarjuk megtalálni.

Tovább »

Tényleg olyan búval bélelt nép a magyar?

2020. május 24. - CIKK

Hazánkat 2020-ban március közepén érte el a koronavírus járvány, és az ezzel kapcsolatban kihirdetett veszélyhelyzet. Érthető, hogy a korlátozások, és a soha korábban még nem tapasztalt intézkedések elterelték a figyelmünket a boldogság világnapjáról. Pedig ezen a napon, március 20-án teszik közzé a World Happiness Report adatsorait.

Tovább »

Vezetőképzési tréning online

2020. április 17 - TRÉNING

Ma 45 résztvevővel tartottunk vezetői tréninget az online térben.

Fantasztikus volt látni, hogy ennyi ember áldozza fel a fél napját csak azért, hogy minél hatékonyabban tudjon pozitív és támogató magatartást tanúsítani. Mindig tudni kell, hogy szavainkkal "jóindulatot és bizalmat építünk". A szavaknak hatalma van, érdemes nagyon alaposan megválogatni, hogy milyen szavakat használunk. A jó eredmények elérésének egyik kulcsa, hogy pontosan tudjuk, MIT szeretnénk elérni. A másik viszont a megfelelően megválasztott kommunikáció.

Amikor ezeknek a képességeknek a fejlesztésében támogatunk másokat, az önmagában is felemelő.

Tovább »

A köszönet fontossága

2020. március 5 - CIKK

A köszönet fontosságáról gondolkodtam el ma reggel

...

Biztos vagyok benne, hogy már kaptál ma valamit, amit nem éreztél annyira fontosnak, hogy szavakba öntsd a köszönetedet. Pedig valaki fáradt vele. Köszönd meg! Nem neked számít. Neki.

Tovább »

Üzletember Akadémia - Mindennapi konfliktusaink II

2020. január 21. - ELŐADÁS

Üzletember Akadémia Mindennapi konfliktusaink II- Ügyfélkapcsolatok

Minden vállalkozás ügyfeleket szolgál ki,és minden vállalkozásnak vannak konfliktusai az ügyfelekkel. Hogyan tekintsünk ezekre a konfliktusokra? Valóban minden ügyfélre szükségünk van? Mit profitálhat a vállalkozás ezekből a konfliktusokból? Ezekről a kérdésekről beszéltünk.

Tovább »

Alaptréning BNI budakalászi iroda - STT

2019. november 29. - TRÉNING

A képen épp arról beszélek, hogy aki prezentációval kísért előadást tart, az hogyan ossza be az idejét, milyen diákat állítson össze, és hogyan tartsa meg a hallgatóság figyelmét.

Nem mindegy az se, mikor előadást tartunk, hogy kik ülnek a közönség soraiban, illetve hogy az előadás végén akarunk-e időt hagyni a kérdésekre. Nem ritka, hogy az előadó beépített kérdező személyt alkalmaz, ilyenkor érdemes előre egyeztetni, pontosan milyen kérdések hangozzanak el.

Tovább »

Üzletember Akadémia - Mindennapi konfliktusaink I

2019. november 12. - ELŐADÁS

2019. november 12. Üzletember Akadémia - Mindennapi konfliktusaink I.- 5 lépés. Milyen kommunikációs eszköztár áll a rendelkezésünkre, hogy a mindennapjainkban jelentkező konfliktusainkat meg tudjuk oldani, vagy szerencsés esetben esetleg el is tudjuk kerülni? Mit mondjunk, és mit ne mondjunk, ha békés mindennapokat szeretnénk magunk körül? Egyáltalán,mikor oldható meg egy konfliktus

Tovább »

Így ír a HR Portál a veszteségkommunikációs meetupról

2019. november 1. - CIKK

Három nappal a legutóbbi meetup után cikk jelent meg a HR Portálon, amit kivételesen azért érzek fontosnak  ezen az oldalon ismegemlíteni, mert nemcsak az én előadásomról ír, de a többi előadást is legalább vázlatosan összefoglalja.

Mindegyik előadás óriási élmény volt, különösen, hogy kérdezhettünk is. Nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy ezt az estet, így ahogy volt, végighallgathattam.

Tovább »

A veszteség és a gyász kapcsán a Hableányról

2019. október 29.- MEETUP

Veszteségeink sok szempontból ugyanúgy működnek, mint a gyász, amit valamely hozzánk közel álló személy vagy családtag elvesztése kapcsán érzünk. Veszteség azonban nemcsak haláleset kapcsán ér bennünket. Veszteség egy régi kollega távozása vagy egy megszokott munkahely akárcsak fizikai értelemben történő elhagyása is. Elkerülni azt, hogy veszteség érjen bennünket életünk során, sajnos nem lehet. De a kommunikációs eszközök ilyen szituációban is megkönnyíthetik a megkűzdést. Vezetőként pedig fontos tudnunk, hogy a ránk bízott csapat alkalmanként jelentkező veszteség érzetét nem szabad soha lebecsülni vagy semmibe venni

Tovább »

Üzletember Magazin

2019. október 28. - CIKK

2019. október 29-én az Üzletember Magazinban jelent meg a cikk, melyben arról fogalmazhattam meg a gondolataimat, hogy vajon a hétköznapokban elénk kerülő konfliktusokra miként célszerű tekinteni. Problémát lássunk-e, amikor konfliktushelyzetben találjuk magunkat, vagy ismerjük fel, hogy ez egy lehetőség. Lehetőség arra, hogy megváltoztassunk valamit, ami eddig nem jól működött. Ha okosan bánunk a konfliktusainkkal, profitálhatunk belőlük. Érdemes tudatosabban foglalkozni a konfliktusokkal, hogy épülésünkre szolgáljanak.

Tovább »

Közösségi médiafelületeken felbukkanó kommunikációs konfliktushelyzetek II

2019. augusztus 29. - ELŐADÁS

Ugyanazt a témát, amit áprilisban kommunikációs szakemberek körében tárgyaltunk, most üzletemberek előtt vettük elő újra.

Nem mindegy, hogy a közösségi médiában elköltött forintjainak a javunkra válnak, vagy ellenünk fordulnak.

Milyen kommunikáció szolgálja a mi érdekeinket? Mit tehetünk, ha valaki ellenünk kezd uszításban a közösségi médiában?

Tovább »

Önkéntesként Sri Lankán

2019. május - június - OKTATÁS

Köszönöm a lehetőséget, hogy mediátorként elutazhattam Sri Lankára. Szakmai szempontból elsősorban az érdekelt, hogy egy ilyen nagyon távoli kultúrában milyen konfliktusokkal találkozom, és hogy mennyire más a konfliktusok kezelésének módja ott, mint itthon. Egy különleges krízishelyzeti anyaotthonban nap mint nap együtt főztem, együtt tevékenykedtem a fiatal anyukákkal, miközben sok érdekességet megtapasztaltam. A nonverbális kommunikáció jelentőségéről egészen mást gondolok most, mint mikor kiutaztam. A kép egyik reggel készült. A szállásért cserébe egy szerzetesiskolában tanítottam angolt reggelente. Mezítláb, ahogy illik.

Tovább »

Közösségi médiafelületeken felbukkanó kommunikációs konfliktushelyzetek I

2019. április 9. - ELŐADÁS

2019. április 9-én a közösségi médiafelületeken felbukkanó kommunikációs konfliktushelyzetekről volt alkalmam előadni. Mielőtt indulatainkat visszavonhatatlanul közzétesszük a közösségi média felületein, egyetlen dolgot érdemes átgondolni. Ahelyett, hogy azt feszegetnénk, kinek volt igaza, jobb ha azon gondolkozunk, mi kellene ahhoz, hogy a dolgok rendbe jöjjenek. Amikor erre az utóbbi kérdésre keressük a választ, akkor automatikusan a jövő felé fordulunk, és megoldást keresünk. Pozitív és negatív példákat is láttunk arra, hogy egyik vagy másik megközelítés milyen eredménnyel jár.

Tovább »

Informatikai projektek konfliktushelyzetei

2019. január 29. - MEETUP

Informatikai projektek konfliktus szituációi

2019. január 29-én az informatikai projektek konfliktushelyzeteiről tartottam előadást, és arról, milyen kommunikációs lehetőségeink vannak ezeknek a helyzeteknek a megoldására, vagy elkerülésére. Megállapítottuk, hogy a kommunikációs képzések megkönnyítik az informatikusok egymás közötti együttműködését, és a megrendelőikkel való együttműködést is.

Tovább »

Magénéleti konfliktushelyzetek hatása a személyes márkára

2018. november 27. - ELŐADÁS

Pletykák a hírességekről, sztárpárok konfliktusai? Ez ám a téma! És ez ma már forintra váltható.

Tovább »

A hallgatás fontosságáról

2018. május 29. - ELŐADÁS

A hallgatás szerepe a kommunikációban

2018. május 29-én arról volt alkalmam előadást tartani a Kríziskommunikációs Meetup Csoport meghívására, hogy mennyire fontos szerepe van a kommunikációban a hallgatásnak. Nemcsak arról a hallgatásról beszéltünk, amikor valaki "csendben marad" és nem beszél (angolul: to stay silent), mondjuk például nem válaszol a feltett kérdésre, mert az adott helyzetben "nem tud megszólalni". Arról a másik fajta hallgatásról is beszéltünk (angolul: to listen), amikor aktív figyelemmel meghallgatjuk a beszélő társunkat. 

Tovább »

Már nemcsak mediátor, alternatív vitarendező is

2018. augusztus 17. - ÚJ DIPLOMA

Mától nemcsak mediátor, hanem alternatív vitarendező is.

2018. augusztus 17-étől már igazoltan nemcsak mediátor, hanem "mediátor és alternatív vitarendező" is vagyok. Nagyon sokat dolgoztam érte, és nagyon-nagyon büszke vagyok rá, hogy ide is eljutottam! Köszönöm a Budapesti Metropolitan Egyetemnek, a tanáraimnak és az évfolyamtársaimnak mindazt, amit megtanulhattam!
A kommunikáció fejlesztése és a konfliktusok elsimítása - ez egy gyönyörű hivatás! Remélem, sokaknak segítségére lehetek majd ezzel az új tudással!

Tovább »

Kisvállalkozások ügyfélkapcsolati krízishelyzetei

2017. november 7. - MEETUP

2017. november 7-én "Kisvállalkozások ügyfélkapcsolati krízishelyzetei" címmel tarthattam előadást kommunikációs szakemberek előtt. Az előadásban három témát érintettünk:

  • Milyen hatással vannak a problémás ügyfelek a vállalkozás nyereségességére?
  • Mivel tehetjük elégedetté az ügyfeleinket?
  • És mit kezdjünk a "problémás" ügyfelekkel?
Tovább »

Megjelenések, cikkek: