Megjelenések:

A ''beszéljük meg'' csapdája

2021. március 24.

Nem tudom hányadik párral találkozom, akik a "beszéljük meg" jegyében marják egymást hosszú ideje. Az egyikük valamit nagyon meg akar beszélni, ami fontos neki. A másik meg valahogy nem partner ebben. Eltereli a szót, kitér a beszélgetések elől ...

Tovább »

Akarod előre tudni, mikor következik be a szakítás?

2021. március 11.

Gyakran mesélnek nekem a félelmeikről azok, akikkel beszélgetek. Rémisztő tud lenni a szorongás, mikor valaki attól tart, hogy a párja el fogja hagyni. Van aki retteg, mert érzi előre, mások csak képzelik, hogy van mitől tartaniuk.

Szerintem már csak néhány év, és a telefonunk képes lesz előre jelezni, ha közeledik a szakítás. Akarnád tudni előre? Nem fikció, és adatvédelmileg is teljesen OK. Nem kell hozzá a párod telefonja, csak a tiéd. Az üzeneteidből három hónapra előre kimutatható, van-e mitől félned, valóban közeledik-e a kapcsolatod vége.

Tovább »

Vakfoltok és konfliktusok

Blind Spots and Conflict (Conflict Remedy Blog by Lorraine Segal)

Lorraine Segal szervezetek és vállalatok vezetőit segíti a világosabb kommunikációban, a konfliktusok kezelésében és a neheztelések elengedésében. A célja harmonikusabb és produktívabb munkahelyek megteremtése. Testreszabott képzési és coaching programokat kínál nonprofit szervezetek, vállalatok és kormányzati szervek számára. Emellett a Sonoma Állami Egyetem szakmai fejlesztő programjainak vezető oktatója, és a Linkedin-en követett egyik legfontosabb konfliktuskezelési szakértő.

kép: Lorraine Segal
forrás: https://www.mediate.com/people/personprofile.cfm?auid=1043

Tovább »

Kilátástalan üzleti helyzetből a megoldás felé

2021. február 24 - Büszke vagyok az ügyfeleimre

A kilátástalan tulajdonosi vitákban tönkremehet a vállalkozás. Sokszor dolgozom vezetőkkel, akik ebben a helyzetben keresik a megoldást. Büszke vagyok rá, hogy 75%-uk meg is találja.

Tovább »

A kiabálásról és a hozzá kapcsolódó érzésekről

2021. január 25.

A kiabálásnak igenis van létjogosultsága. Veszélyhelyzet elhárításában vagy távolság áthidalására a kiabálás jó eszköz lehet. Nagy zajban is hasznos. De az élet többi területén rengeteg fájdalmat okoz a kiabálás. Erről szól a cikk.  A kiabálás nem jó eszköz a problémák megoldására.

Tovább »

Felelőst keresünk vagy megoldást?

2020. június 20.

Amíg egy konfliktushelyzetben a másik fél felelősségére koncentrálunk, addig esélytelenek leszünk megtalálni a konfliktusból kivezető utat. Hogy miért? Erről szól a cikk.
Remélem, lesz, akinek sikerült utat mutatni, merre érdemes elindulni, ha valóban a megoldást akarjuk megtalálni.

Tovább »

Tényleg olyan búval bélelt nép a magyar?

2020. május 24.

Hazánkat 2020-ban március közepén érte el a koronavírus járvány, és az ezzel kapcsolatban kihirdetett veszélyhelyzet. Érthető, hogy a korlátozások, és a soha korábban még nem tapasztalt intézkedések elterelték a figyelmünket a boldogság világnapjáról. Pedig ezen a napon, március 20-án teszik közzé a World Happiness Report adatsorait.

Tovább »

A köszönet fontossága

2020. március 5.

A köszönet fontosságáról gondolkodtam el ma reggel

...

Biztos vagyok benne, hogy már kaptál ma valamit, amit nem éreztél annyira fontosnak, hogy szavakba öntsd a köszönetedet. Pedig valaki fáradt vele. Köszönd meg! Nem neked számít. Neki.

Tovább »